Σχολή Θετικών Επιστημών
ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ "ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ & ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ" (13Β007)
ΣΤΟ Β' ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
Y/E | Κωδικός | Εξάμηνο | Ώρες Θεωρίας | Ώρες Άσκησης | Δ.Μ. | Π.Μ. | Υπεύθυνος Διδασκαλίας Τομέας/Τμήμα | |
Ε | 13Α608 | Δ' | 3 | - | 3 | 3,5 | ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ |
![]() | Σκοπός Μαθήματος: | ||||||
Το μάθημα πραγματεύεται: α) Εισαγωγή στις πιθανότητες, β) Περιγραφική στατιστική, γ) Έλεγχος υποθέσεων, δ) Στατιστική ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, ε) Συσχέτιση και εξάρτιση (απλή και πολλαπλή γραμμική εξάρτηση), ζ) Αξιολόγηση εργαστηριακών ευρημάτων. | |||||||
![]() | Στόχος Μαθήματος: | ||||||
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια αναμένεται: α) να γνωρίζει πού, πότε και γιατί χρησιμοποιείται η Στατιστική στην Βιοϊατρική Έρευνα, β) να μπορεί μετά το πέρας του εξαμήνου να παρουσιάζει δεδομένα και να εφαρμόζει σε αυτά απλές και σύνθετες στατιστικές δοκιμασίες, γ) να μπορεί να επιλέξει την κατάλληλη στατιστική δοκιμασία ανάλογα με τη φύση των δεδομένων και να μπορεί να αναγνωρίσει πότε απαιτείται πιο πολύπλοκη στατιστική ανάλυση και δ) να κατανοεί και να μπορεί να κρίνει τα αποτελέσματα στατιστικής ανάλυσης που αναφέρονται σε επιστημονικές δημοσιεύσεις. | |||||||
![]() | Περιεχόμενο Διδασκαλίας: | ||||||
1. ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ: Ποιοτικές – ποσοτικές μεταβλητές, Κατανομή συχνοτήτων - Γραφικές παραστάσεις, Αντιπροσωπευτικές τιμές θέσης και διασποράς κατανομών συχνοτήτων ποσοτικών μεταβλητών, Μετασχηματισμοί, Φυσιολογικές τιμές 2. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΣΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: Έλεγχος υποθέσεων - Σφάλμα τύπου Ι και ΙΙ, Μέγεθος δείγματος και ισχύς, Όρια αξιοπιστίας, t-test για παρατηρήσεις χωρίς αντιστοιχία, t-test για παρατηρήσεις με αντιστοιχία κατά ζεύγη, Συνέπειες τυχαίων σφαλμάτων, Ανάλυση μεταβλητότητας (ANOVA), Πολλαπλές συγκρίσεις, Παραμετρικός συντελεστής συσχέτισης, Απλή γραμμική εξάρτηση (παλινδρόμηση), Πολλαπλή γραμμική εξάρτηση (παλινδρόμηση) 3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΟΙΟΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ: X2 συσχέτισης ποιοτικών δεδομένων, X2 ετερογένειας, X2 κατά ζεύγη, X2 καλής εφαρμογής, X2 διαξονική ταξινόμηση, σύγκριση αναλογιών, Διαστρωμάτωση/ Χ2 κατά Mantel-Haenzel 4. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ: Βασικοί κανόνες πιθανοτήτων, Αξιολόγηση εργαστηριακών ευρημάτων 5. ΔΙΑΤΑΞΙΜΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ –ΑΛΛΕΣ ΜΗ ΠΑΡΑΜΕΤΡΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ: Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα μη παραμετρικών δοκιμασιών, Δοκιμασία σημείων, Δοκιμασία Wilcoxon για παρατηρήσεις με αντιστοιχία (κατά ζεύγη), Δοκιμασία Wilcoxon για παρατηρήσεις χωρίς αντιστοιχία, Δοκιμασία Kruskal-Wallis, Μη παραμετρικός συντελεστής συσχέτισης Spearman | |||||||
![]() | Διδάσκοντες: | ||||||
Β. Σύψα, Επίκουρη Καθηγήτρια Επιδημιολογίας & Προληπτικής Ιατρικής του Εργαστηρίου Υγιεινής, Επιδημιολογίας & Ιατρικής Στατιστικής της Ιατρικής Σχολής | |||||||
Ηλεκτρονική Σελίδα Μαθήματος: | |||||||
http://eclass.uoa.gr/courses/BIOL227/ | |||||||
![]() | Σημειώσεις Μαθήματος - Εργαστηρίου: | ||||||
Τίτλος: | Βιοστατιστική: Σημειώσεις Μαθήματος & Ασκήσεις | ![]() | |||||
Συγγραφέας: | Π. Τουλούμη, Κ. Κατσουγιάννη, Β.-Α. Σύψα, Ε. Σάμολη | ||||||
Τόπος & Χρόνος Έκδοσης: | Αθήνα, | ||||||
Διανομή Σημειώσεων από: | e-class | ||||||
![]() | Παρατηρήσεις: | ||||||
Η διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών/τριών γίνεται στην ελληνική γλώσσα, με τελική εξέταση στο σύνολο της ύλης και περιλαμβάνει γραπτή εξέταση με ερωτήσεις εκτεταμένης απάντησης. | |||||||